Jumaat, 8 Mei 2009

Individu Bayar Zakat RM1.2 Juta


Tarikh 20 April 2009 adalah detik yang amat bersejarah bagi Pusat Pendidikan STAIL-SMART kerana seorang hamba Allah bernama En Ismail b Muhamad telah membayar zakat pendapatannya berjumlah RM1.2 juta kepada pihak sekolah. Beliau telah datang bersama setiausahanya diiringi Ustaz Abd Ghani yang telah menyarankan kepada Ismail untuk membayar zakat kepada pihak sekolah.

En Ismail bersetuju membayar zakatnya kepada Pusat Pendidikan STAIL-SMART kerana ingin membantu pihak sekolah membina bangunan yang dalam proses pembinaan sekarang. Beliau amat berharap agar projek pembinaan ini akan dapat disiapkan dengan segera agar murid-murid dapat belajar dalam suasana yang lebih kondisif. Ustaz Ahmad Fahmi b Abu Bakar selaku Mudir Am Pusat Pendidikan STAIL-SMART telah menerima bayaran zakat tersebut. Turut sama dalam majlis tersebut ialah Dr Abd Hadi b Abd Rahman, Pengerusi Jemaah Pengurusan Sekolah (JPS) Pusat Pndidikan STAIL-SMART dan Bendahari JPS iaitu Tuan Haji Ibrahim b Hasan.

Ustaz Ahmad Fahmi telah membawa En Ismail melawat ke tapak projek bagi melihat sendiri proses pembinaan yang sedang berjalan. Sebaik selesai semua urusan, Ustaz Ahmad Fahmi telah membawa cek RM1.2 juta itu terus ke Majlis Agama Islam Perlis bagi diserahkan kepada pihak zakat Perlis yang akan memulangkan RM600 000 kepada pihak sekolah. Semoga dengan bayaran zakat yang terbesar pernah diterima pihak sekolah ini akan merancakkan lagi pembinaan ini.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan